Klantenservice

Op deze pagina vind je op bijna elke vraag een antwoord. Als jouw vraag er niet bij zit, kun je natuurlijk altijd persoonlijk contact met ons opnemen. Stuur een e-mail naar info@browsehouse.nl of gebruik ons contactformulier. We doen ons best je vraag binnen 24 uur te beantwoorden.


Bestellen

Hoe werkt bestellen bij browsehouse.nl?

Ga naar het gewenste artikel en klik op de knop ‘Bestellen’. Het artikel wordt dan automatisch in je winkelmand gelegd. Als je alle gewenste artikelen hebt verzameld, ga je naar de winkelmand rechts bovenaan de pagina. Klik op ‘Bekijk Winkelmand’ om je bestelling te bekijken. Op deze pagina kun je eventueel nog het aantal van bepaalde artikelen wijzigen of artikelen verwijderen. Wijzigingen worden doorgevoerd als je op de knop ‘Winkelmand Bijwerken’ klikt. Ook kun je op deze pagina alvast een verzendmethode kiezen. Deze keuze is later nog te wijzigen. Als je een kortingscode hebt, kun je deze ook op deze pagina invoeren. Als je tevreden bent over je bestelling, kun je doorgaan naar de kassa door op ‘Ga Naar De Kassa’ te klikken.

Om je bestelling te kunnen doorvoeren, hebben we een aantal persoonlijke gegevens van je nodig. Deze kun je bij de kassa invullen. Bij de kassa kun je ervoor kiezen een account aan te maken, zodat je met een zelfgekozen wachtwoord de volgende keer nog sneller kunt bestellen. Na het invullen van je factuurgegevens, kun je ervoor kiezen je bestelling naar een ander adres of naar een PakjeGemak-afhaalpunt te laten versturen. Als je niks invult, wordt je bestelling naar het factuuradres verzonden. Hierna kun je de betaling verrichten. Na het akkoord gaan met de Algemene Voorwaarden, klik je op de knop ‘Bestelling Plaatsen’. Je bestelling zal zo snel mogelijk nadat de betaling bij ons binnen is, verzonden worden.

Hoe worden mijn gegevens beveiligd?

Browsehouse.nl maakt gebruik van een beveiligde SSL-verbinding op elke pagina van de website. Zo zijn niet alleen je adresgegevens die je invult bij de kassa beschermd, maar ook alles wat je doet in je account, de reacties die je plaatst op onze blog en het e-mailadres dat je invult voor het ontvangen van onze nieuwsbrief. Het verrichten van een betalingen wordt gedaan via de beveiligde verbinding van onze betaalprovider Mollie.

Hoe volg ik mijn bestelling?

Vanaf het moment dat je een bestelling bij ons hebt geplaatst, houden we je zoveel mogelijk op de hoogte van de status van je order. We sturen je een e-mail als we je bestelling hebben ontvangen, als je bestelling is ingepakt en als je bestelling is verzonden. Bij de verzendbevestiging van je bestelling ontvang je tevens een Track & Trace-code, waarmee je je pakket via PostNL van verzending tot ontvangst kunt volgen. Ook bij een brievenbuspakje ontvang je (beknopte) Track & Trace-informatie.

De status van je bestelling is ook te volgen via je account, als je die tijdens het bestelproces hebt aangemaakt. Als je geen account hebt aangemaakt, is het alsnog mogelijk de status van je bestelling in te zijn op de pagina Volg je bestelling. Hier kun je het e-mailadres dat je tijdens het bestellen hebt opgegeven, samen met het bestelnummer dat je via de bestelbevestigingsmail hebt ontvangen, invullen.

Hoe wijzig ik mijn bestelling?

Als je je bestelling wilt wijzigen, bijvoorbeeld als je een artikel wilt annuleren of toch een ander artikel wilt bestellen, neem dan zo snel mogelijk contact met ons op. Stuur ons een e-mail met wat je wilt wijzigen, samen met je bestelnummer en je contactgegevens naar info@browsehouse.nl of gebruik ons contactformulier. Als je bestelling nog niet verzonden is, kunnen we deze meestal eenvoudig wijzigen. Als er een bijbetaling nodig is, ontvang je zo snel mogelijk instructies voor. Als je geld terugkrijgt, storten we dit zo snel mogelijk terug. Mocht je bestelling al verzonden zijn, dan kun je artikelen altijd nog gratis aan ons retourneren. Neem ook dan contact met ons op voor de retourinstructies.

Hoe wijzig ik een fout adres?

Als je na het plaatsen van je bestelling een fout in het adres dat je hebt opgegeven ontdekt, neem dan zo spoedig mogelijk contact met ons op. Voordat je bestelling is verzonden, kunnen we het adres in de meeste gevallen nog voor je wijzigen. Stuur ons een e-mail met je bestelnummer en de juiste contactgegevens naar info@browsehouse.nl of gebruik ons contactformulier.

Als de bestelling reeds is verzonden, kunnen we je adres helaas niet meer laten wijzigen. In de meeste gevallen wordt het pakket bij een fout adres weer terug naar ons gestuurd. Als we een pakket retour gestuurd krijgen, nemen we contact met je op om het adres te kunnen corrigeren en je bestelling opnieuw te verzenden.

We raden je aan je adres ook te corrigeren in je account, zodat deze voor volgende bestellingen meteen juist voor je wordt ingevuld.

Hoe annuleer ik mijn bestelling?

Als je je bestelling wilt annuleren, neem dan zo snel mogelijk contact met ons op. Stuur ons een e-mail met je bestelnummer en je contactgegevens naar info@browsehouse.nl of gebruik ons contactformulier. Als je bestelling nog niet verzonden is, kunnen we deze meestal eenvoudig annuleren. Je betaling zal dan zo snel mogelijk worden teruggestort. Als je bestelling al wel is verzonden, kun je deze weigeren als de pakketbezorger bij je langs komt. Het pakket wordt dan naar ons retour gestuurd. Zodra we hebt pakket terug hebben ontvangen, storten wij binnen 14 dagen je betaling terug. In de meeste gevallen zal het terugstorten van je betaling echter slechts 2-3 werkdagen duren. Als je de bestelling reeds in ontvangst hebt genomen kun je alsnog met ons contact opnemen voor retourinstructies.



Betalen

Met welke betaalmethodes kan ik mijn bestelling betalen?

Je kunt je bestelling betalen middels iDeal (in de vertrouwde internetbankierenomgeving van je bank), PayPal, Creditcard, Mister Cash/Bancontact, KBC/CBC Payment Button, SEPA Direct Debit, Belfius Direct Net of Sofort. Deze betaalwijzen zijn direct, waardoor we na betaling zo snel mogelijk je bestelling in behandeling kunnen nemen.

Het is ook mogelijk je bestelling op eigen gelegenheid te betalen middels een bankoverschrijving/overboeking. Houd met deze betaalmethode rekening met een langere levertijd. Na je betaling kan het tot twee werkdagen duren voordat het bedrag bij ons binnenkomt. Hierna kunnen we pas je bestelling in behandeling nemen.

Door wie worden de betalingen verwerkt?

Alle directe betalingen worden uitgevoerd en verwerkt door onze betaalprovider Mollie BV. Deze naam zul je dan ook tegenkomen op je bankafschrift. Browsehouse.nl blijft verantwoordelijk voor het juist verwerken van de betaling en bestelling. Neem bij vragen of problemen daarom altijd contact met ons op.

Is het mogelijk om achteraf te betalen?

Het is nog niet mogelijk je bestelling achteraf te betalen. We doen ons best deze optie in de toekomst te kunnen aanbieden. Uiteraard begrijpen we dat je onze producten eerst in je handen gehad wilt hebben voordat je besluit tot koop over te gaan. Daarom kun je bij ons je bestelling (of een deel ervan) altijd gratis retourneren als deze tegenvalt of als je van gedachten bent veranderd. Je ontvangt dan je aankoopbedrag, inclusief verzendkosten als het je volledige bestelling betreft, binnen 14 dagen van ons terug. In de meeste gevallen zal het terugstorten van je betaling echter slechts 2-3 werkdagen duren.

Hoe gebruik ik een kortingscode of cadeaubon?

Als je een kortingscode of cadeaubon van ons hebt, kun je hiermee (een deel van) je bestelling betalen. Deze code kun je rechts bovenin je winkelmandje invullen of bovenaan het kassaformulier. Door ‘OK’ aan te klikken, activeer je direct je code. Een geldige code zal er meteen voor zorgen dat het totaalbedrag van je bestelling zal worden aangepast. Als je code niet werkt, controleer dan of deze juist is gespeld, nog geldig is en voor jouw bestelling gebruikt kan worden. Werkt je code nog niet? Neem dan contact met ons op. Al onze actuele (niet persoonlijke) kortingscodes vind je op onze kortingscodepagina.



Bezorgen & Afhalen

Wanneer heb ik mijn bestelling in huis?

Het grootste deel van onze producten is direct uit voorraad leverbaar. Bestellingen met voorradige producten die op werkdagen voor 14:00 uur geplaatst en betaald zijn, verzenden we dezelfde dag. Bestellingen die middels bankoverschrijving worden betaald, zullen worden verzonden wanneer de betaling bij ons binnen is. De levertijd kan daarom 1-3 werkdagen langer zijn. Je ontvangt een Track & Trace-code zodra je bestelling is verzonden. Met deze code kun je altijd zien waar je pakket zich bevindt en wanneer deze zal worden afgeleverd. Onze pakketten worden bezorgd via PostNL of DHL. PostNL en DHL streven ernaar alle pakketten die op werkdagen worden verzonden, de eerstvolgende dag te kunnen bezorgen of af te leveren bij een afhaalpunt. In het overzicht hieronder kun je bekijken wanneer je jouw pakket thuis mag verwachten of op kunt halen bij een door jou gekozen PakjeGemak-afhaalpunt van PostNL.

Regulier bezorgschema

Besteld op Bezorging verwacht op
Maandag voor 14:00 uur Dinsdag
Maandag na 14:00 uur of dinsdag voor 14:00 uur Woensdag
Dinsdag na 14:00 uur of woensdag voor 14:00 uur Donderdag
Woensdag na 14:00 uur of donderdag voor 14:00 uur Vrijdag
Donderdag na 14:00 uur of vrijdag voor 14:00 uur Zaterdag
Vrijdag na 14:00 uur, zaterdag, zondag of maandag voor 14:00 uur Dinsdag

Bestellingen die je via PakjeGemak hebt laten verzenden, zijn meestal na 16:00 uur af te halen op het door jou gekozen afhaalpunt. Je ontvangt een notificatie wanneer je pakket op deze locatie is gearriveerd. Deze informatie zal ook zichtbaar zijn via de Track & Trace-code van jouw pakket.

Bestellingen die door de brievenbus passen, worden verzonden middels het brievenbuspakje van PostNL. Brievenbuspakjes worden eveneens volgens bovenstaand schema bezorgd. Je ontvangt hierbij beknopte Track & Trace-informatie. Brievenbuspakjes met Track & Trace-code kunnen alleen worden bezorgd in Nederland. Let op: zendingen die door de brievenbus passen kunnen niet op een PakjeGemak-afhaallocatie worden bezorgd.

Bestellingen die door de brievenbus passen waarvan de bestemming België of een ander land is, worden met postzegels gefrankeerd en kunnen daarom niet gevolgd worden. De levertijd van briefpost kan in sommige gevallen uitlopen met 1-5 werkdagen.

Bij producten die niet voorradig zijn, wordt altijd een schatting van de levertijd gegeven. Mocht je een bestelling geplaatst hebben met producten met verschillende levertijden, dan wordt het pakket verzonden wanneer je complete bestelling bij ons voorradig is. Mocht je voorradige artikelen eerder willen ontvangen, dan kun je contact opnemen met onze klantenservice.

Naar welke landen worden bestellingen verzonden?

Browsehouse.nl verstuurt bestellingen binnen heel Nederland en naar adressen in België, Luxemburg, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk.

Wat zijn de verzendkosten?

Bestellingen die in Nederland en België worden bezorgd, worden gratis verzonden als het bestelbedrag hoger dan €50.- is. Onder dit bedrag zijn de verzendkosten voor pakketten €4.95 en voor brievenbuspakjes €2.95. Voor bestellingen die in Duitsland, Frankrijk, Spanje of Groot-Brittanië worden bezorgd, zijn de verzendkosten altijd €8.95. Let op: bestellingen met het brievenbustarief worden alsnog als pakket verzonden als er meerdere producten zijn besteld die samen niet meer in een brievenbuspakje passen. Hier hoef je niet extra voor te betalen.

Wat gebeurt er als ik niet thuis ben als mijn bestelling wordt bezorgd?

Als je bij de eerste afleverpoging niet thuis bent, zal de bezorger proberen je pakket af te leveren bij je buren. Je ontvangt dan een bericht in je brievenbus waar op staat bij wie je je pakket kunt ophalen. Als het niet mogelijk is je bestelling af te leveren bij je buren, ontvang je een bericht in je brievenbus waarop een niet-thuiscode staat vermeld. Afhankelijk van de vervoerder kun je hiermee op de website van PostNL of DHL voor de aangegeven tijd aangeven op welke dag en indien mogelijk in welk tijdvak het jou het beste uitkomt je pakket in ontvangst te nemen. Ook kun je het pakket de volgende dag af laten leveren bij een PostNL- of DHL-afhaalpunt zodat je het pakket binnen 2 of 3 weken op eigen gelegenheid op kunt halen. Als je geen keuze doorgeeft, zal de bezorger de volgende dag opnieuw een afleverpoging doen.

Ben je bij de tweede afleverpoging wederom niet thuis en is het ook niet mogelijk om je bestelling bij de buren af te leveren, dan zal de bezorger je pakket bij het dichtstbijzijnde postkantoor afleveren. Je ontvangt dan een bericht in je brievenbus waar op staat waar en vanaf wanneer je je pakket kunt ophalen. Het pakket zal twee of drie weken lang beschikbaar zijn op het postkantoor. Mocht je het pakket dan nog niet hebben opgehaald, dan wordt het pakket naar ons retour gestuurd.

Ik wil niet dat mijn pakket bij de buren afgeleverd wordt. Kan ik dit aangeven?

Als je liever niet hebt dat je bestelling bij je buren wordt afgeleverd wanneer je bij de eerste afleverpoging niet thuis bent, dan kun je dit aangeven bij de kassa in het veld ‘Opmerkingen bij je bestelling’. We zullen dan duidelijk op de doos vermelden dat de bestelling alleen mag worden afgeleverd op het huisadres van de geadresseerde en dat er bij ontvangst een handtekening gezet moet worden.

Kan ik mijn pakket op een ander adres laten bezorgen?

Het is mogelijk een ander bezorgadres op te geven dan waar je woont. Zo kun je je pakket bijvoorbeeld laten bezorgen op je werk als je overdag niet thuis bent. Nadat je je factuuradres hebt ingevuld, kun je bij ‘Verzenden naar een ander adres?’ het vakje aanvinken. Er verschijnt dan een nieuw invoerveld, waar je het gewenste bezorgadres in kunt vullen.

Kan ik mijn pakket ophalen bij een postkantoor of PostNL-servicepunt?

Bij browsehouse.nl kun je altijd gebruik maken van PakjeGemak van PostNL. Zo hoef je niet meer thuis te blijven om een pakket te kunnen ontvangen. Met ruim 2000 locaties zit er altijd een bij jou in de buurt, onder andere bij Albert Heijn, Bruna, Jumbo en Primera. Veel afhaalpunten zijn ook ‘s avonds en in het weekend open. Met PakjeGemak heb je drie weken de tijd om jou pakket op te halen.

Na het invullen van je factuurgegevens, kun je ervoor kiezen je pakket te laten bezorgen bij een PakjeGemak-afhaalpunt. Klik op de knop ‘PakjeGemak Afhaallocatie Kiezen’ om een locatie te kiezen op de kaart. Nadat je op ‘Bevestigen’ hebt geklikt, wordt het adres van de afhaallocatie bij het verzendadres ingevuld. Je hoeft alleen nog je eigen voor- en achternaam in te vullen. Je bestelling is meestal de dag na verzending vanaf 16:00 uur beschikbaar. Je ontvangt een notificatie wanneer je je bestelling kunt ophalen. Neem hiervoor je paspoort of identiteitskaart mee.

Wat moet ik doen als mijn bestelling niet (op tijd) arriveert?

Mocht je bestelling niet of niet op tijd bij je arriveren, controleer dan eerst de orderstatus in je account of op de pagina Volg je bestelling.

Als de bestelling reeds verzonden is, heb je een Track & Trace-code van PostNL of DHL per e-mail ontvangen. Klopt er iets niet bij je orderstatus of is de vervoerder vertraagd? Neem dan contact met ons op. Stuur ons een e-mail met je bestelnummer en je contactgegevens naar info@browsehouse.nl of gebruik ons contactformulier. Hoewel we bestelling voor verzending overdragen aan PostNL of DHL, blijft browsehouse.nl verantwoordelijk voor de juiste verwerking en bezorging.



Garantie

Wat moet ik doen als ik een beschadigd of defect artikel ontvang?

Mocht je bij het openen van je pakket merken dat een artikel beschadigd is of niet naar behoren werkt, neem dan altijd zo snel mogelijk contact met ons op. Stuur ons een e-mail met je bestelnummer, je contactgegevens en de klachtomschrijving naar info@browsehouse.nl of gebruik ons contactformulier. In sommige gevallen zullen we je vragen een foto te sturen van het beschadigde artikel, waarna we kunnen bepalen of je het artikel gratis terug kunt sturen om een nieuw exemplaar te kunnen ontvangen of dat je direct een vervangingsexemplaar toegestuurd krijgt. Als er een artikel teruggestuurd moet worden, ontvang je van ons binnen 24 uur na je aanvraag de retourinstructies, je retournummer en een retourlabel, waarmee je gratis het product naar ons terug kunt sturen. Mocht het artikel niet meer bij ons op voorraad zijn, een te lange levertijd hebben of helemaal niet meer bij ons arriveren, dan kun je kiezen om de kosten terug te laten storten of een ander artikel uit te kiezen.

Hoe lang heb ik recht op garantie?

Op al onze producten zit minimaal twee jaar garantie. Dat betekent dat als er bij normaal gebruik door een fabrieksfout een defect ontstaat, je twee jaar lang recht hebt op een reparatie of een vervangend artikel. Als je een beroep wilt doen op deze garantie, kun je ons een e-mail sturen met je bestelnummer, je contactgegevens en de klachtomschrijving naar info@browsehouse.nl of gebruik ons contactformulier. In de meeste gevallen zullen we je verzoeken om het artikel op onze kosten terug te sturen, zodat we kunnen bekijken wat er mankeert om vervolgens het artikel kunnen repareren of vervangen. Binnen 24 uur na je aanvraag ontvang dan je van ons de retourinstructies, je retournummer en een retourlabel, waarmee je gratis het product naar ons terug kunt sturen.



Retourneren

Wanneer mag ik een artikel terugsturen?

Mocht je toch niet zo tevreden zijn met wat je hebt besteld of ben je van gedachten veranderd? Dan kun je binnen 14 dagen na aankoop bij ons aangeven dat je het artikel of de artikelen wilt terugsturen. Het product dat je wilt terugsturen moet aan de volgende voorwaarden voldoen:

  • Het artikel is compleet en in originele staat
  • Het artikel is ongebruikt
  • Het artikel is onbeschadigd
  • De verpakking is voor zover redelijkerwijs mogelijk in originele staat

Stuur je retouraanvraag via e-mail met je bestelnummer en je contactgegevens naar info@browsehouse.nl of gebruik ons contactformulier. Om onze service en inkoop te kunnen verbeteren, ontvangen we graag de reden waarom je een artikel wilt retourneren, maar dit is niet verplicht. Binnen 24 uur na je retouraanvraag ontvang je van ons de retourinstructies, je retournummer en een retourlabel, waarmee je het product gratis naar ons terug kunt sturen.

Hoe stuur ik een artikel terug?

Na het ontvangen van de retourinstructies kun je het artikel binnen 14 dagen naar ons terug sturen. Doe dit door het artikel in de originele verpakking in een stevige verzenddoos klaar te maken voor verzending. Meestal kun je de verzenddoos waarin je het artikel hebt ontvangen prima gebruiken voor de retourzending. Zorg ervoor dat het artikel zo weinig mogelijk in de doos kan bewegen, door de doos op te vullen met bijvoorbeeld proppen krantenpapier of ander licht vulmateriaal. Tape de doos goed dicht en verwijder alle aanwezige adreslabels en barcodes. Print het ontvangen retourlabel uit en plak deze op de doos. Vermeld ook het retournummer duidelijk zichtbaar aan de buitenkant. Je kunt het pakket afgeven bij een postkantoor of PostNL-servicepunt. Hiervoor hoef je niet te betalen. Zorg ervoor dat je een verzendbewijs meekrijgt, zodat je de zending kunt volgen.

Wanneer en hoe krijg ik mijn geld terug?

Zodra wij je retourzending ontvangen, controleren of wij het artikel voldoet aan de retourvoorwaarden. Hierna storten we het aankoopbedrag binnen 14 dagen op dezelfde manier terug als er betaald is.



Bedrijfsinformatie

Wat zijn de bedrijfsgegevens van browsehouse.nl?

browsehouse.nl
Koninginnelaan 43A
9717 BN Groningen
Nederland Let op: Dit is geen bezoekadres!

info@browsehouse.nl

KvK-nummer: 56580789
BTW-nummer: NL200893701B01

Wat zijn de Algemene Voorwaarden?

Onze voorwaarden vind je op de volgende pagina: Algemene Voorwaarden.

Wat is de Privacy Policy?

Ons privacybeleid vind je op de volgende pagina: Privacy Policy.